Genieten op Bonaire🌞

14 oktober 2018 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Bon nochi😊

Wat een positieve reacties krijg ik op mijn blog, erg leuk om te ontvangen. Na ruim 2 weken op het eiland ben ik lekker gewend, vermaak me prima en heb geen moeilijke momenten, het leven bevalt mij hartstikke goed hier. Thuis gaat ook alles goed dus daar hoef ik me ook geen zorgen om te maken, prettige gedachte.😎

Tweede duik ook een feit, is een nachtduik geworden, bijzondere ervaring, eigenlijk nog even een level te hoog dus de komende duiken gewoon bij daglicht. Een paar dagen na volle maan gebeurt hier op Bonaire iets bijzonders onder water. Er zijn miljoenen kleine wormpjes, die ostracods worden genoemd. Zij hebben na volle maan hun paringsritueel. Tijdens dit ritueel zie je dat de mannelijke ostracod bioluminescentie produceert, wat ze gebruiken om een vrouwelijke ostracod aan te trekken. Hierdoor onstaat een fantastische lichtshow! Moet heel bijzonder zijn, volgende nachtduik denk ik. Nog een blind duik date 👀gehad met Coen, via duikcentrum, bij de Zoutpieren wezen duiken, erg mooi. Coen duikt al jaren en gaat regelmatig met mensen duiken die op het eiland verblijven. 🐠🐟

Het verhaal van de fiets: ik had vanuit Nederland een fiets gekocht dacht ik, maar die was er niet. Nu kon ik de fiets van de buurvrouw over een aantal weken overnemen, maar nog voordat de deal gesloten was is de fiets gestolen. Er worden veel fietsen gestolen hier op Bonaire en omdat het lopen mij eigenlijk prima bevalt denk ik dat ik maar geen fiets aanschaf. 🚲

Op de dialyse gaat het prima, aantal diensten boventallig ingepland en daarna gewoon mijn eigen unit, werktempo ligt toch echt niet zo laag als in Nederland gedacht wordt moet ik eerlijk zeggen. Mijn collega’s en de patiënten zijn erg behulpzaam, ze hebben hier steeds nieuwe mensen die ze moeten inwerken en ook voor de patiënten steeds andere gezichten maar ik merk daar weinig van. Er wordt onderling wel veel Papiamentu gepraat, dat is even wennen, vaak gaan de gesprekken hier over eten. Inmiddels kan ik niet echt deelnemen aan het gesprek maar begrijp ik vaak wel waar het over gaat, best handig. Een collega haar vader gaat binnenkort leguaansoep maken, ze neemt dan wat mee zodat ik het kan proeven, ben erg benieuwd. Na mijn werk of voor mijn avonddienst ga ik vaak een uurtje snorkelen, binnen 3 minuten vanaf mijn appartement lig ik in het water.

We hebben 4 dagen Regatta gehad, dat zijn zeilwedstrijden met allerlei leuke evenementen, vooral veel muziek en lekker eten, erg leuk, elke dag even heen gegaan. Wat gedanst, Creools gegeten, gezellig geklets en wat gedronken. Inmiddels ken ik hier al wel wat mensen en als ik een rondje ga kom ik vanzelf bekende tegen, ook wel grappig. Regatta is de week van het jaar hier, Bonerianen kijken er echt naar uit, nemen vakantie en de vluchten hierheen zijn zo goed als vol, veel Bonerianen die niet meer op het eiland wonen komen er voor terug.

Van de week bij Seru Largu omhoog gelopen, dat is een uitkijkpunt op Bonaire, genoten van het uitzicht.

Om elk huis staat een hek hier, deze moet je goed sluiten, er lopen hier veel ezels op het eiland, ook gewoon in de straat. Als je het hek niet sluit komen ze in de tuin om je plantjes beetje bij te werken en aan je was te knabbelen.😄    Het regenseizoen is ook begonnen, af en toe wat regen helemaal niet erg, ze hebben hier alleen geen riolering waardoor het water lang blijft staan op straat, hele straten staan blank. Onweren kan het ook behoorlijk.

Zaterdag komt Michelle naar Bonaire, al een heel lijstje met leuke dingen die ze hier kan doen, een vriendin van Michelle uit Amerika komt ook over, wel gezellig want ik moet uiteraard ook gewoon werken.

Ter awor di Bonaire Samantha

1. Angele:
    14 oktober 2018
    Je eerste visite....gezellig. Aan heimwee kom je vast niet toe.
  2. Ellen Smit:
    14 oktober 2018
    Wat een leuke blog weer en wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. En wat gaaf dat Michelle volgende week naar je toe komt.
    Geniet lekker samen met haar en tot de volgende blog! Liefs van Ellen.😘
  3. Yvonne:
    Hi Sam,
    Geweldig leuk om je ervaringen te lezen. Geniet vooral, dat werken is bijzaak. Veel plezier met Michelle volgende week. Liefs Yvonne
  4. Denise:
    14 oktober 2018
    Zo leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ben nu al benieuwd naar de volgende vlog.
    Groetjes 😘
  5. Lidwina:
    14 oktober 2018
    Nou, ik ben benieuwd naar die wormpjes, lijkt me een fantastische ervaring, leuk hoor !
  6. Juliette:
    15 oktober 2018
    Wat een belevenissen al in zo'n korte tijd. Ben benieuwd hoe je de leguanensoep ga vinden. Brrh.. Als je zo'n beest ziet moet je er toch niet aan denken. Alhoewel ik ook wel 'ns schildpaddensoep heb gegeten. Best lekker haha. Jammer van je fiets maar de benenwagen doet het gelukkig altijd. Veel plezier met de komst van Michelle en tot de volgende blog. Ik kijk er weer naar uit. Xxx
  7. Juliette:
    15 oktober 2018
    Wat een belevenissen in zo'n korte tijd. Ik ben benieuwd hoe je de leguanensoep ga vinden. Brrh... Als je zo'n beest ziet moet je er toch niet aan denken. Alhoewel ik ook wel eens schildpaddensoep heb gegeten. Best lekker moet ik zeggen, haha. Tof dat Michelle komt, dat zal een mooie week worden. Veel plezier weer en werkse. Tot je volgende blog. Ik zie er naar uit😊💋
  8. Jeanine:
    16 oktober 2018
    Hee Samantha,
    Wat een leuke blog met dito verhalen. Heel veel herkenbare verhalen van mijn periode op Curacoa. Succes met de leguanensoep 🤪. Aan mijn lijf geen lizzerds 😊.Maak mij wel een beetje zorgen om Mike, dus als echte vrienden nemen wij Mike komend weekend wel onder onze hoede. Komt vast goed. Werk ze en vooral heel veel plezier gewenst. Geniet ze. Groetjes Remco 😎
  9. Paula:
    16 oktober 2018
    Wat een leuke blog weer Samantha,
    en goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet van al het moois onder water, en daarboven natuurlijk. Gezellig dat Michelle komt, veel plezier, ik hoop dat je nog een extra dagje vrij hebt kunnen krijgen.
    groetjes
  10. Martine:
    19 oktober 2018
    Het Sam,
    wat een leuke verhalen. Begin al veel zin te krijgen in de vakantie.
    Zie je volgende week, gaan we samen ff een biertje doen.
    Geniet lekker
    Groetjes Martine
  11. Yvonne:
    20 oktober 2018
    Nou Sam, ik lees t al, 3 maanden zijn te kort. Leuk om te lezen allemaal. Geniet van de tijd met Michelle, enne de Scheetjes al gespot?
    Groetjes Yvonne 😘