Hopi friu🌵

21 december 2018 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Bon nochi🌜🌵

De laatste dagen is het door de wind iets frisser op het eiland, in de avond soms maar 24 graden😉mijn collega’s vinden het maar hopi friu, zitten in de avond met lange broek en vest aan, nog net niet aan de warme chocomelk😁

Na ruim 2 maanden op 1 vakantiedag na 5 dagen te hebben gewerkt is het echt een weelde om nu in de laatste maand mijn vakantiedagen op te nemen, heerlijk rooster. De dialyse afdeling is echt heel mooi versiert, zou in Nederland i.v.m brandveiligheid niet mogen maar we genieten er hier lekker van. We hebben ook rode t-shirts met Kerstlogo aan, staat erg gezellig.Mijn Kerstpakket ook in ontvangst mogen nemen, erg leuk, bevat wel veel alcohol voor een kerstpakket uit een ziekenhuis. Met de afdeling zijn we voor Kerst wezen uiteten naar een dinershow, heel grappig de werkplaats van de Kerstman nagemaakt, waar de pakjes worden ingepakt enzo. Ook allemaal Kerstelfjes aan het dansen en natuurlijk muziek. Het is raar dat ik nog maar een paar dagen moet werken hier, ik ben gehecht geraakt aan het team en zal ze zeker missen. Gisteren mijn exit gesprek alvast gehad, geen opmerkingen en ik ben zo weer welkom om een periode het team hier te komen versterken. Ook leuk dat het team heel multiculti is, op de afdeling heb ik veel over de cultuur kunnen leren. Vandaag Bonkune gespeeld op de afdeling, soort bingo maar dan op zijn Boneriaans, prijsjes door personeel meegenomen, de patiënten hebben genoten.

Pim heeft tijdens zijn verblijf op Bonaire zijn duikbrevet gehaald, super. We hebben daarna nog 3 duiken samen gedaan waar we erg van genoten hebben. We hebben samen ook een bootduik gemaakt. Van een van onze duiken is een filmpje gemaakt, deze zal ik toevoegen. 🐡

Van het weekend is een man met het jagen op lionfish ernstig gewond geraakt doordat een grote groene murene hem in beide armen heeft gebeten. I.p is de groene murene niet gevaarlijk, waarschijnlijk heeft hij de lionfish als maaltijd willen gebruiken maar een beetje mis gehapt. Pim had ook dwars door zijn waterschoenen een stekel van een zee-egel gekregen. Ik hoorde van de week dat de stekels van de zee-egel dwars door de botjes van iemand zijn hand waren gegaan😩. Er is ook weer een grote drugsvangst gedaan op Bonaire, waarbij een Venezolaanse boot vol met drugs van het water is gehaald. Vlak daarvan hebben ze tassen vol met geld te water gegooid, ik heb nog gezocht maar niets gevonden.💵. Wel zijn mijn Venezolaanse vrienden waar ik altijd groente en fruit koop al een aantal dagen niet meer op Bonaire, maar ja dat was al  voor de drugsvangst, ik mis ze wel met hun verse producten.

We hebben ook een super mooie snorkeltocht naar Klein Bonaire gemaakt, 2 snorkelstops, eten en drinken mee aan boord. Was echt super mooi, ook voor mijn schoonmoeder die vanaf de boot makkelijk het water in kon en de mooie onderwaterwereld van Bonaire heeft kunnen aanschouwen. Mike en Pim zijn ook nog de grotten in geweest. Verder hebben we het hele eiland zowat gezien, druk weekje dus. Ook zijn we weer lekker “local” wezen eten bij Macky’s Snack en hebben we bij Kite City heerlijke tonijn gegeten. Ook kunnen genieten van een prachtige zonsondergang bij 1000-steps.🏖

Eindelijk mijn kado van Ilse, Denise, vooral Edith en Yvonne kunnen innen bij de Flamingo Adventure golfbaan. Wat een prachtige midgetgolfbaan hebben ze daar gemaakt. Echt leuk om 1 scheetje live te ontmoeten. Helaas was Karin voor een ingreep opgenomen in het ziekenhuis op Curacao. Beetje sneu want Hans was helemaal een beetje aangeslagen. Op 29 december komen de scheetjes in de Kerstspecial van Ik vertrek.😂

Een rondleiding gehad bij Echo Bonaire, dit is een organisatie die de yellow sholdert Amazon papagaai beschermt en deze door de juiste bomen te planten, gewonde dieren op te vangen, onderzoek te doen de populatie weer laat toenemen.

Zoals jullie kunnen lezen vermaak ik me nog steeds prima, over 2 weken ben ik weer in Nederland, wat zal ik Bonaire missen.😊

1. Angele:
    22 december 2018
    Wat toch een bijzondere belevenissen. Zo veelzijdig dat eiland. Je hebt er ook wel alles uitgehaald. Lijkt het. En tegelijk veel gewerkt. Knap hoor. Geniet nog even heel bewust van je extra vrije tijd. Het gaat vast snel nu!
  2. Trudy Lutgerink-de Jong:
    22 december 2018
    Wat heb je weer ontzettend veel mooie dingen beleefd Samantha, geweldig! En ze zullen je beslist gaan missen op je werk. Geniet zoveel mogelijk en zo lang het nog kan! Wens je gezellige feestdagen toe en voor de terugvlucht, wel thuis! Dankjewel voor het delen van je mooie belevenisse! Hartelijke groeten van Trudy en Cees!
  3. Daniella Ernsting:
    22 december 2018
    Heerlijk dat je / jullie samen zo genoten hebben.
    Fijn om je straks weer in Nederland te zien.
  4. Paula:
    Wat een mooie ervaringen Sam
    Jammer voor je dat het aftellen begint,
    fijne kerst voor jou en je familie,
    en ik sluit me bij Daniella aan, het zal leuk zijn om je weer te zien in Nederland,
    groetjes van Johan en Paula
  5. Yvonne:
    22 december 2018
    Nou Sam, ik zou zeggen elk jaar een maandje heen gaan😊
    Geniet nog de laatste dagen😘
  6. Gerda de jong:
    22 december 2018
    Heel gezellig je relaas weer te lezen, geniet nog lekker van de dagen. Fijne feestdagen en een Gezond Nieuwjaar
  7. Evita:
    22 december 2018
    Wat gaat de tijd snel....!! En wat is het een mooi avontuur!! Heerlijk dat je er zoveel beleeft en volop geniet en ook met je gezin het kan delen! Xxx
  8. Annemieke:
    23 december 2018
    Mooi om je verhaal werd te lezen, en wat gezellig dat je met Pim samen hebt gedoken! Groetjes aan iedereen en tot half januari!
  9. Es:
    24 december 2018
    Wat gaat het snel lieverd, Goofy begint zich hier steeds meer thuis te voelen 😉🤣🤣🤣🤣🤣 geniet er nog paar weekjes lekker van ...... Dikke Knuf van ons 💋💋💋 en Super Lebber van jullie Lieve Goofy 🐾🐶👅👅👅👅👅 en van mijn meiden 🐾👅🐾👅 en pluizebolletje Buddy 🐾👅❤