Visite op Bonaire😁

23 oktober 2018 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Bon dia

Van de week wat meer regen gehad, vermaak mij evengoed prima, moet natuurlijk al 5 dagen werken, omdat het wel gewoon warm blijft is het gauw weer erg aangenaam buiten. En met snorkelen en duiken word je toch nat kun je ook met regen doen. 😉

Een soort van scheldwoord voor een Nederlander is makamba hier, betekend bleekscheet. Mijn toch echt donkere collega vertelde mij van de week dat ze 20 jaar in Nederland heeft gewoond, omdat ze de Nederlandse gewoontes toch wel overgenomen heeft noemen ze haar hier een zwarte makamba.🤔

Op het eiland kun je heerlijke tonijn eten, vers uit zee, nog nooit zulke lekkere tonijn gegeten. Van een patiënt ook een plaatselijke snack ( pastry) gekregen van de week, ze zijn hier gek op eten, praten er ook veel over.

Via mijn werk heb ik samen met een Boneriaanse collega een scholing gegeven over DM en nierschade, dit was voor de assistenten en verpleegkundigen die hier bij de huisarts werken. Leuk om samen te doen en te zien hoe hier dingen bij de huisarts geregeld zijn.

Meegedaan aan de dive clean up, best lastig opruimen onder water, je wil het rif niet aanraken, en van veel afval onder water hebben levende organismen hun huis gemaakt. We water met zijn drieën , een van ons was erg goed in opruimen, ik heb naast de 3 dingen die ik opgeruimd hebt daarom vooral afval gedragen, ook belangrijk.

Michelle en haar vriendin zijn ook gearriveerd, leuk om visite te hebben en de mooie dingen van Bonaire te laten zien. Zondag hebben we een rondtrip over de Noordelijke helft van Bonaire gemaakt. Bij 1000-Steps gesnorkeld en nog voordat we zowat een vis konden zien ( nou en dat is moeilijk hoor hier) zagen we een zeeschildpad, super leuk voor Michelle. De zee is tenslotte geen dierentuin dus je weet nooit wat je ziet.

We mochten zondag met zijn drieën mee met Healtz ( buro waarvoor ik hier werk) om te gaan varen op een catamaran, onderweg kon je snorkelen en we werden steeds voorzien van een drankje, aansluitend BBQ op de boot, echt helemaal top. Ook mooi dat we in de middag wegvoeren en in het donker terug kwamen, wat een kadootje.😎

Michelle heeft gisteren onder begeleiding van een instructeur van de ongelofelijke mooie onderwaterwereld hier mogen genieten. Introductiecursus van een dag gedaan en omdat ze het super goed deed mocht ze in de middag mee met de boot om te gaan duiken bij 1000-Steps, ik denk dat ze wel tot 16 meter is geweest. Ze vond het fantastisch.🐠

Ik voel me dankbaar dat ik op Bonaire mag werken en zo mag genieten van alles wat het eiland te bieden heeft.😊

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Daniella Ernsting:
    23 oktober 2018
    Prachtig om zo te genieten op Bonaire.
    Ook fijn dat Michelle zo geniet.
  2. Debby:
    23 oktober 2018
    Leuk om samen met Michelle te kunnen genieten van je tijdelijke thuis! Nog anderhalve week, dan kom ik je knuffelen!
  3. Jeanine:
    23 oktober 2018
    Wat een prachtige natuur. Ik snap dat je dankbaar bent. Geniet maar lekker.
  4. Ben:
    23 oktober 2018
    Prachtig Samantha, wat een heerlijkheid allemaal, dat is genieten.
    Helemaal te gek dat je daar zo kan duiken. Wat een belevenis.
  5. Gerda de jong:
    23 oktober 2018
    Leuk te lezen dat je het naar het zin hebt daar geniet er maar lekker van.
  6. Jeannette:
    23 oktober 2018
    Jeetje Samantha, jaloers😂nee hoor,super om je belevenissen te lezen! Geniet ervan,zeker nu Michelle er ook is,groetjes
  7. Trudy lutgerink-de Jong:
    23 oktober 2018
    Hardstikke leuk om over je belevenissen te lezen Samantha.
    Gezellig ook dat je bezoek krijgt, top hoor!
    Geniet maar lekker door van het mooie weer, wij hebben de kachel aan, al klaag ik niet over het weer hoor.
    Groetjes!
  8. Paula:
    23 oktober 2018
    Dat klinkt echt heel leuk Sam.
    Wa heerlijk voor je dat Michelle ook mee kan genieten.
    Ik keek al uit naar je log.
    Have fun boven en onder water
    Groetjes Paula
  9. Willem:
    24 oktober 2018
    Echt leuk om te lezen. Heel veel plezier daar!
  10. Angele:
    25 oktober 2018
    Wat heerlijk allemaal! Gegund.
  11. Chantal:
    25 oktober 2018
    Wat heerlijk om via deze weg ook mee te kunnen genieten!!
    Wat een prachtige herinneringen zijn jullie aan het maken!!
  12. Ageeth:
    26 oktober 2018
    Hoi Samantha, wat mooi om te lezen hoe je aan het genieten bent ( 5 dagen werken en daarbuiten ook veel belevenissen). Wat een avontuur. Wens je nog veel mooie dagen
  13. Leonora:
    27 oktober 2018
    Een feestje om ons mee te laten genieten.
  14. Anja B:
    28 oktober 2018
    Geniet van de Caribische warmte. In Nederland is het heerlijk fris. Leuk je verhalen te lezen.
  15. Annemieke:
    29 oktober 2018
    Dag lieve Sam, wat heerlijk om je blog te lezen. Michelle heeft het heerlijk gehad zo te lezen!
    Geniet lekker van alles wat op je pad komt💋 Van mij