Visite op Bonaire😁

23 oktober 2018 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Bon dia

Van de week wat meer regen gehad, vermaak mij evengoed prima, moet natuurlijk al 5 dagen werken, omdat het wel gewoon warm blijft is het gauw weer erg aangenaam buiten. En met snorkelen en duiken word je toch nat kun je ook met regen doen. 😉

Een soort van scheldwoord voor een Nederlander is makamba hier, betekend bleekscheet. Mijn toch echt donkere collega vertelde mij van de week dat ze 20 jaar in Nederland heeft gewoond, omdat ze de Nederlandse gewoontes toch wel overgenomen heeft noemen ze haar hier een zwarte makamba.🤔

Op het eiland kun je heerlijke tonijn eten, vers uit zee, nog nooit zulke lekkere tonijn gegeten. Van een patiënt ook een plaatselijke snack ( pastry) gekregen van de week, ze zijn hier gek op eten, praten er ook veel over.

Via mijn werk heb ik samen met een Boneriaanse collega een scholing gegeven over DM en nierschade, dit was voor de assistenten en verpleegkundigen die hier bij de huisarts werken. Leuk om samen te doen en te zien hoe hier dingen bij de huisarts geregeld zijn.

Meegedaan aan de dive clean up, best lastig opruimen onder water, je wil het rif niet aanraken, en van veel afval onder water hebben levende organismen hun huis gemaakt. We water met zijn drieën , een van ons was erg goed in opruimen, ik heb naast de 3 dingen die ik opgeruimd hebt daarom vooral afval gedragen, ook belangrijk.

Michelle en haar vriendin zijn ook gearriveerd, leuk om visite te hebben en de mooie dingen van Bonaire te laten zien. Zondag hebben we een rondtrip over de Noordelijke helft van Bonaire gemaakt. Bij 1000-Steps gesnorkeld en nog voordat we zowat een vis konden zien ( nou en dat is moeilijk hoor hier) zagen we een zeeschildpad, super leuk voor Michelle. De zee is tenslotte geen dierentuin dus je weet nooit wat je ziet.

We mochten zondag met zijn drieën mee met Healtz ( buro waarvoor ik hier werk) om te gaan varen op een catamaran, onderweg kon je snorkelen en we werden steeds voorzien van een drankje, aansluitend BBQ op de boot, echt helemaal top. Ook mooi dat we in de middag wegvoeren en in het donker terug kwamen, wat een kadootje.😎

Michelle heeft gisteren onder begeleiding van een instructeur van de ongelofelijke mooie onderwaterwereld hier mogen genieten. Introductiecursus van een dag gedaan en omdat ze het super goed deed mocht ze in de middag mee met de boot om te gaan duiken bij 1000-Steps, ik denk dat ze wel tot 16 meter is geweest. Ze vond het fantastisch.🐠

Ik voel me dankbaar dat ik op Bonaire mag werken en zo mag genieten van alles wat het eiland te bieden heeft.😊