Welkom familie🏖

11 december 2018 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Bon nochi🌴

Nog steeds heerlijk naar mijn zin op het prachtige Bonaire. De regen lijkt over te zijn, er staat nu af en toe veel wind, de passaatwind. Temperatuur blijft gewoon standaard tegen de 30 graden aan, maar door de wind voelt het wel iets minder warm aan. Zalig weer wat mij betreft. 🌞

Bezoek gekregen vanaf Curacao, mijn collega Yvon is daar op vakantie en besloot mij een dagje op te zoeken op Bonaire. Zo leuk. Eerst een rondleiding dialyse en ziekenhuis gegeven daarna een eilandtour naar de Noordelijke kant van het eiland. Aansluitend lekker gegeten in een restaurant op de pier, mooie plek om de zon onder te zien gaan. Daarna vlogen ze weer terug naar Curacao.🛩

Donderdag 2 x een bootduik gemaakt samen met Jolienne.  Gaaf om met een achterwaartse koprol te water te gaan vanaf de boot. Eerst gedoken bij The Lake, hier kun je over een strook zand bij een tweede rif komen, we zagen hier een hele mooie grote adelaarsrog zwemmen. Omdat we vrij dicht bij waren konden we hem erg goed zien, prachtig om de rog te zien voortbewegen in het water. In de middag met de boot richting Klein Bonaire waar we bij Hands Off te water gingen. De naam van dit rif is ontstaan doordat er een een periode niet gedoken mocht worden. Ze wilden onderzoeken of het koraal mooier blijft als er niet gedoken werd. Eenmaal onder water een adembenemend mooi groot rif, heel veel kleine vissen, de zon scheen er heel mooi in, zo genoten. Ook nog een barracuda gezien.🐟

Vrijdagavond Mike, Pim en mijn schoonmoeder van het vliegveld gehaald, erg fijn om ze weer te zien. Ze moesten wel een beetje acclimatiseren na de vlucht. Zaterdag eilandtour Zuidpunt gedaan, eerste strandje wat we tegenkwamen aangedaan om even te genieten van de zon en te snorkelen. Langs de Zoutpannen, via vuurtoren naar Sorobon gereden. Sorobon is echt een paradijselijk mooi plekje op het eiland.

Pim is bezig zijn duikbrevet hier te halen dus die heeft best nog een drukke week, geniet er wel erg van. Mike en mijn schoonmoeder doen het hier rustig aan. Ik moet natuurlijk ook regelmatig naar mijn werk. Pim al even een route off-road gereden, naar Washikemba gegaan en daar een stuk langs de Oostkust gereden, erg veel stenen op de weg, heel mooi grof landschap met hele grote stenen die na de tsunami op het zand zijn belandt. Ze waren bezig een huis te bouwen, de basis voor de muren bestond uit bierkratjes, bijzondere manier van bouwen, tegen de kratjes werden gewoon gipsplaten geplaatst. Er waren hier ook hoge schuttingen die volledig uit bierkratjes bestonden.🍺

Liefs Samantha

1. Angele:
    12 december 2018
    Wat zal het leuk zijn om al dat moois nu te delen.
    Betere reisleider kan de familie zich niet wensen...
    Klinkt weer zoooo goed.
  2. Nicole:
    12 december 2018
    Goedemorgen! Ik kom zojuist mijn bed uit, en als eerste draaide ik de thermostaat op 22 graden. Het is zo koud in Nederland.... geen vriespunten hoor, maar gewoon fris. Heerlijk om op te staan met jouw zonnige verhaal! Iedereen de groetjes daar!
  3. Ellen Smit:
    12 december 2018
    Wat gaaf om te horen dat je zo geniet van het duiken. En vooral daar is dat natuurlijk adembenemend mooi! En wat heerlijk dat je familie nu bij je is. Kunnen jullie mooi samen van het eiland genieten. Veel plezier weer en de groetjes!😘
  4. Paula:
    Dat klinkt goed Samantha
    Wat leuk dat Yvonne er was,
    geniet lekker nu je familie er is, doe ze de groeten
    😘
  5. Trudy Lutgerink-de Jong:
    12 december 2018
    30 graden...wat lekker behaaglijk....ik moest vanochtend het ijs van de autoruit krabben...!
    Fijn dat je familie er Is, veel plezier allemaal!
  6. Gerda de jong:
    12 december 2018
    Lekker hoor die temperatuur, alhoewel het hier wat kouder wordt is het toch wel lekker om te wandelen, Nog veel plezier met de familie.