Een derde zit erop😉

1 november 2018 - Kralendijk, Caribisch Nederland

Bon nochi😎

Weer bedankt voor jullie reacties op mijn vorige blog😘erg leuk dat zoveel mensen om mij heen meelezen.

De eerste maand hier zit er el weer ruim op, wat heb ik al veel gezien en gedaan, maar bovenal wat geniet ik elke dag op dit mooie eiland.😊

Op mijn werk gaat alles prima, lekker mijn draai gevonden, leuke colllega’s en patiënten. Sinds mijn verblijf hier wordt er volgende week al een tweede patiënt getransplanteerd, dit is een “ Samirataanse nier” de patiënt gaat een week voor de transplantatie naar Nederland en moet daar voor controle 3 maanden blijven.

I.v.m problemen met de shunt ( is toegang tot de vaatbaan om de patiënt aan te kunnen sluiten op de dialysemachine) is mijn patiënt van de week met de air ambulance naar Aruba gegaan, heel traject wat dan in gang gezet wordt om een patiënt zo snel mogelijk van het eiland af te krijgen. Helaas mogen er geen andere personen mee in de air ambulance, had al gevraagd of ik niet een keer mee kon, lijkt me geweldig maar helaas.

Gelukkig nog een vakantiedag kunnen krijgen van de week dus tijdens Michelle haar bezoek maar 4 dagen hoeven werken. Woensdag een hele mooie dag gehad in natuurpark Washington Slagbaai, wat een prachtig gevarieerd park, heerlijk gezwommen en gesnorkeld. Aansluitend nog even in Rincon de Cadushy distillery bezocht. En ja wij hebben een cactus gedronken hoor, erg lekker de cadushy cactus, cactus likeur.🌵

Donderdag naar de ezelopvang geweest, er worden hier 700 ezels opgevangen. Zieke en gewonde ezels worden hierheen gebracht. Er was ook een jonge ezel van 5 weken, zo lief. We hadden een paar kilo wortels mee, geen overbodige luxe, ezels renden mee met de auto en tijdens het voeren mag je niet uit de auto want als ze wortels zien zit er geen rem op de ezels zeg maar. Je moet ook geen wortel voor het raam houden achter glas, als het even tegenzit tikken ze zo je raam in.🤣

Super lokaal wezen eten met Michelle bij Maiky’s snack, buiten eetgelegenheid waar het heel erg druk was met allemaal locale, bijzondere ervaring en lekker gegeten.   Met Michelle samen een geweldige bootduik gemaakt bij Klein Bonaire, wat is het koraal hier toch ontzettend mooi. Ook nog 4 inktvissen gezien, naast de vele vissen uiteraard. Bijzonder om samen met Michelle zo te genieten. Daarna een heerlijke luie middag op het strand gehad.

Maandag Michelle haar koffer in laten checken en daarna nog 1,5 uur lekker uit eten geweest. Het vliegveld en de douane is hier zo klein dat je niet heel lang van te voren aanwezig hoeft te zijn, er is ook echt niets te doen. Toch wel raar Michelle gedag te zeggen en haat gelijk goede Kerstdagen en een goed uiteinde toe te wensen.🌝 Wel super genoten van haar verblijf hier en zij ook❤️

Gezellig een eet afspraak met Martine, dialyseverpleegkundige uit Alkmaar die 6 jaar geleden op Bonaire heeft gewerkt, gehad, zij is hier op vakantie, leuk om elkaar hier te ontmoeten.

Nog iemand die het kickboksen volgt, de kampioen van Amerika komt gewoon van Bonaire, Davidlee Winklaar, broer van collega uit het ziekenhuis🥊

Ayo karino Samantha 🌞

1. Angele:
    1 november 2018
    Gaat de tijd niet te snel.....
    Genieten hoor!
  2. Juliette:
    1 november 2018
    Wat een leuke belevenissen weer Sam. Heerlijk om te lezen dat je zo geniet. xxxx
  3. Ellen Smit:
    Hoi Samantha!
    Erg leuk om je blog weer te lezen en je zo te volgen. Wat heerlijk dat Michelle er was en dat jullie samen zo genieten. Je mist hier niets in Nederland, de herfst heeft nu echt zijn intrede gedaan. Veel plezier maar weer en werkse!😘
  4. Jeannette:
    1 november 2018
    Hoi Samantha, wat een mooi verhaal en wat zal je genieten....
    Kan je de rest van je leven meenemen😘 je zal je kans maar krijgen en aanpakken.Tis je gegund, dikke kus uit Alkmaar
    Enne als je nog een keer naar de ezeltjes gaat,stuur je dan een tikkie? Nog heeelll veeel plezier daar en tot volgend jaar..
  5. Debby:
    1 november 2018
    Jeetje Samantha, wat een feestje daar. Volgens mij willen er nu nog meer vplk heen😉. Leuk dat je het zo mooi hebt gehad met Michelle. Geniet verder!
    Groet Debby
  6. Daniella Ernsting:
    1 november 2018
    Heerlijk om te lezen dat je zon prachtige ervaring mee maakt.
    Fijn dat alles goed met je gaat.
    Groetjes ook van Dirk,Dick en Paul.
  7. Monique:
    1 november 2018
    Mooie verhalen en foto's. Geniet ervan!!!
  8. Lidwina:
    1 november 2018
    Leuk om zo mee te lezen wat je allemaal beleeft, hoop nog meer berichtjes te zien, groetjes
  9. Evita:
    1 november 2018
    Wat leuk allemaal om te lezen! Hele andere wereld! Leuk dat je ons zo erin mee neemt!
  10. Paula:
    Mooi verhaal weer
    Jammer dat je niet mee kon met de helikopter
    Maar genoeg te beleven zo te lezen.
  11. Trudy lutgerink-de Jong:
    2 november 2018
    Wat ontzettend fijn dat je zo heerlijk geniet van alles wat je meemaakt Samantha!
    Ik zou er bijna jaloers van worden.....
    Geniet lekker door en wens je alle goeds!
    Groeten😍
  12. Gerda de jong:
    2 november 2018
    Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt en wat leuk dat Michelle er was , hoop dat je nog een hele mooie tijd daar mag hebben ook wat je werk betrefd. groetjes en geniet lekker van het mooie eiland.i
  13. Henny:
    7 november 2018
    Wat leuk om dit alles te lezen Samantha!
    Nog veel ( werk) plezier!