Eerste week

7 oktober 2018 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Bon dia                                                                                                                                                                                                                                                                De eerste 1,5 week op Bonaire zit erop, vooralsnog prima naar mijn zin, geniet echt van het eiland. Werkweek is ook begonnen, andere machines dus dat was wel even wennen maar gaat al een stuk beter. Iedereen heeft hier ook zijn eigen mok op het werk, voor een goede verstandhouding beter dat je geen persoonlijke mok pakt. Bij mijn maatje hier moeten ze zelfs een eigen padje meenemen voor de Senseo. De cultuur is echt anders hier, ze praten met elkaar ook heel gebiedend, ff wennen op de werkvloer: “ pak dat, doe dit, draai om”. Nu 5 dagen gewerkt en merk dat ik mijn draai al aardig begin te vinden op de dialyse. Bijzonder dat de wachtkamers gewoon buiten zijn en je voor het toilet ook naar buiten gaat in de binnentuin. Verder zijn de afdelingen wel modern, de specialcare schijnt zelfs moderner te zijn dan in Nederland. De mensen zijn erg aardig en willen je graag helpen. Uniformen was je zelf, daar is wel een tekort van ik heb er 2,5 die redelijk passen, je moet het maar doen  met wat er is. Er is ook een tekort aan pennen, je moet ze zelf meenemen, ik ben de eerste al kwijt, heb nu een oranje pen met mijn naam erop.                                                          Er is regelmatig wat bewolking hier maar de temperatuur is constant, graad of 29, er staat meestal een verkoelend windje. Op zo’n 300 meter van mijn appartement kan ik zwemmen en snorkelen, het is net een groot aquarium onder water, prachtig gewoon, erg rustgevend ook. Zaterdag mijn eerste duik gedaan hier, onbeschrijfelijk mooi, hele ervaring.                                                                                                                                        Eens per jaar kun je georganiseerd zwemmen naar Klein Bonaire, dat is een klein eiland wat op ongeveer 900 meter van Bonaire ligt. Na de warming-up met muziek met zijn allen het water in, echt een ervaring, leuk om te doen. Nog een autoritje over de zuidelijke helft van het eiland gedaan, langs de zoutpilaren en slavenhuisjes geweest. Daarna nog wezen snorkelen en 3 prachtige zeeschildpadden van heel dichtbij kunnen bewonderen, wat een geweldige afsluiting van een heerlijke dag.

Bon siman

1. Nicole:
    8 oktober 2018
    Wat doe je geweldige dingen! Mooie ervaring! Enne die uniformen zijn zó droog, buiten aan een lijntje! Dus 2,5 (en een half ?) is genoeg, toch?
  2. Angele:
    8 oktober 2018
    Leuk hoor allemaal. Houd je nog wat activiteiten over voor de rest van je verblijf? Of staat er (behalve midgetgolf) nog veel meer op je lijstje?

Zijn je werkdagen lang? En hoe eet je?
  3. Jeanine:
    8 oktober 2018
    Echt geweldig Sam, super leuk om te lezen! Geniet maar lekker!
  4. Natascha:
    8 oktober 2018
    Gaaf Samantha dat je dit een periode kan doen heel veel plezier
  5. Trudy lutgerink-de Jong:
    8 oktober 2018
    Erg leuk om te lezen over je ervaringen Samantha! Fijn dat je wat meer gewend raakt wat werk betreft en ook dat je zulke uitzonderlijk mooie ervaringen op mag doen. Wie ziet er nou zomaar 3 zeeschildpadden? Geniet!!! Groetjes 😘
  6. Juliette:
    8 oktober 2018
    Leuk om te lezen wat je zoal beleefd hebt Sam. Toch een hele andere cultuur ondanks dat we dezelfde taal spreken. Bijzonder om mee te maken. Ik zie je volgende blog graag tegemoet. Liefs Juul
  7. Marjan van Diepen:
    8 oktober 2018
    Wat leuk om te lezen hoe het daar gaat op de dialyse en wat je allemaal doet in je vrije tijd! Geniet er van.
  8. Paula:
    Leuke foto's Sam
    Dit belooft wat voor de rest van je verblijf!
  9. Yvonne:
    Wat leuk om jouw eerste ervaringen te lezen ! Liefs, Yvonne
  10. Es:
    Super lieverd na boem boem boem werken Heerlijk ontspannen. Geniet Lekker
    Hier alles oké dikke knuf van mij en lebbers van mijn meissies🐾🐶👅🐾🐶👅😘😘😘😘
  11. Ilse Kooter:
    8 oktober 2018
    Ik geniet al zo van je appjes, maar je blog is helemaal smullen! Heerlijk om zo mee te worden genomen in je avontuur daar. Ik kreeg heel even het gevoel van een ontwikkelingsland, maar daar heb je vast geen oranje pennen met je naam erop 😂 Keep up the good work, Sam! Liefs Ilse
  12. Conny:
    8 oktober 2018
    Hoi Samantha, wat fijn dat de eerste aanloop goed gegaan is.... zal natuurlijk wel even wennen zijn, andere werkvloer, cultuur, collega's . Maar je kan het! Ben trots op je.
  13. Ellen Smit:
    Hey Sam!
    Wat een geweldige ervaring voor je en wat goed dat je je eerste duik al hebt gemaakt!
    En het is net of je in een aquarium zwemt he?! Prachtig!👌
    Geniet ervan en werkse!😘
  14. Lidwina:
    8 oktober 2018
    Erg leuk om te lezen, ben benieuwd wat je nog allemaal gaat beleven, groetjes
  15. Annemieke:
    Dag lieve vriendin.

Heerlijk om te lezen dat je zo geniet!
    Veel (werk) plezier en dikke knuffel van ons
  16. Jacqueline:
    Hè Sam, klinkt allemaal super. Geniet ervan. Gr. Jacq
  17. Mirjam:
    8 oktober 2018
    Erg leuk om je Blog te lezen. De foto’s zijn prachtig. Ziet er super uit. Met de snorren 🐾🐾 gaat alles goed.
  18. Claudia:
    8 oktober 2018
    Tof dat je je draai al een beetje hebt gevonden en je ook tijd hebt om te genieten van zo'n, zee en de dieren daar. Ik blijf je blog volgen, erg leuk!
    Ciao 😎
  19. Denise:
    9 oktober 2018
    Hee Sam, wat een bijzondere ervaring.
    Geniet ervan xx Denise
  20. Monique:
    9 oktober 2018
    Hey, super dat alles goed gaat, geniet van je avontuur en het werken 😜, kus Egon en Monique
  21. Gerda de jong:
    10 oktober 2018
    Leuk Samantha hoop dat je een mooie tijd mag beleven daar geniet er lekker van.groetjes Gerda
  22. Marian Latjes:
    12 oktober 2018
    Hé Sam, wat een avontuur ! Kunnen ze je nooit meer afnemen. Klinkt goed allemaal. Veel plezier Dushi ! groetjes Marian