Samgoesbonaire

28 september 2018 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Bon dia

Het was nog even spannend. Maar woensdagavond  even over 19 uur had ik mijn vliegticket toch binnen, gelukkig dus donderdag kunnen vertrekken. Er bleek nog een verpleegkundige op mijn vlucht te zitten, we hebben gezellig samen gereisd en ondanks dat ik maar een jaar jonger ben dan haar moeder kunnen we erg goed met elkaar opschieten. In het vliegtuig werden we snel na het opstijgen verrrast met een welkomstdrankje geregeld door mijn vriendin Debby ( werkt bij KLM) super leuk, samen met Jolienne getoast op ons avontuur. Krijg hele leuke reacties als ik vertel dat ik als dialyseverpleegkundige 3 maanden op get eiland ga werken, van de crew kregen we zelfs een presentje met een kaart erbij.

Onze geplande stop op Aruba kon niet plaatsvinden omdat daar geen kerosine was, doorgevlogen naar Curacao, daarna naar Aruba en toen naar Bonaire. Gelijk ff ABC gehad. Op het vliegveld op Bonaire stond en heel welkomstcommittee ons op te wachten, van het ziekenhuis en van Helatz, de organisatie uit Nederland. Van Healtz kregen we ook gelijk een tas met allerlei lekker dingen voor een heerlijke aangeklede borrel. Valdir onze contactpersoon van uit het ziekenhuis heeft met ons een rondje gereden door Kralendijk zodat we een beetje de weg weten. Daarna ging ik toch niet naar hotel maar gelijk door naar mijn appartement. Het is een groot, ruim appartement waar je heerlijk buiten kunt zitten. De stroom moet ik net als met een prepaid belkaartje kopen en vervolgens via een code opladen.

Vanmorgen na het ontbijt even een kopje koffie met Franka gedronken, die ken ik van vroeger. Daarna naar het ziekenhuis getogen, daar viel het alles mee, rekening gehouden met veel wachten, na ff ruim een uur weer buiten

VIa via een auto voor het weekend , naar mooi strand geweest, snorkelen super hier, je ziet de vissen zo zwemmen. Vrijdagavond naar CoCo beach geweest voor een drankje.

Gisteren excursie kajakken en snorkelen in de Mangrove, bomen die in water groeien ,wezen kajakken en snorkelen, zo mooi, adembenemend. Een hapje Surinaams gegeten op de Tast of Bonaire, soort foodtruck maar dan zonder trucks. Met gezellige muziek erbij. Morgen eerste werkdag, benieuwd en ook wel zin in.